Çift Küreli Vantuz Nedir ? Nerelerde Kullanılır?
FAF7320 Çift Küreli Vantuz; İsale hatlarında ve şebekelerde, montaj sonrası veya bakım için boşaltılıp tekrar doldurma sırasında mevcut havayı tahliye etmek ve arıza veya bakım için hattın boşaltılması sırasında, hat içirişine hava emmek için kullanılır.
Çift Küreli Vantuz Özellikleri
Sfero Döküm Gövde, EN 1092-2’ye göre flanşlı bağlantı. Kolayca değiştirilebilen polietilen şamandıra parçası.- Hattı boşaltırken, hava giriş miktarının su deşarj miktarından daha az olması durumunda, boru vakumlama tehlikesi ile karşı karşıya kalacaktır. Boru tipine bakılmaksızın, vakum kuvveti boru çeperlerini merkeze çekecek, böylece boru üzerinde büzülmeler ve bükülmeler meydana gelecektir.
- Hava tahliye edilmez ise contalar yerinden oynar dolum sonrası kaçaklara sebep olur.
- Kaynak ve bağlantı yerleri aynı tehlike altında olacaktır.
- Çalışma sırasında hava ve su şebekesinde , belirli alanlarda hava toplanır ve su akışının durma tehlikesine neden ola- bilir. Bu tehlike tıkanıklık ile artar ve boru hattının patlamasına ve büyük hasarlara neden olur.
- Çift küreli vantuz, bir flanşla boru üzerine monte edilir, flanş bağlantısından alınan hava, şamandıra parçalarının üzerinde bulunan menfezler içinden serbest kalır. Hava tahliyesi tamamlandığın da, şamandıralar su kuvveti ile yukarı doğru hareket eder ve orifis çıkışını kapatır, böylece su sızıntısını önler.
- Çift küreli vantuzun en büyük problemi vantuz blokajıdır. Bu sebepten dolayı, vantuzlar belirli aralıklarla kontrol edilmelidir.
- Mavi epoksi kaplamalı sfero gövde ve kapak.
- Boru hattının kapasitesine bağlı olarak, tek orifis veya çift orifis hava tahliye vanasının seçilmesi gerekir.
- Çalışma basıncı aralığı: 0,2 – 16 bar.
Uygulama Alanları
- Pompa emme hatları
- Su hatları
- Su şebekesi
- Hat vanaları
- Ventirumetreler
- Piston ve türbin pompaları
Genel Bilgiler
- Boru hattı işletimi ve güvenliği için hava boşluğu ve serbest bırakıl- ması hayati önem taşımaktadır.
- Boru hatları ile karşılaşan birçok problem aslında borunun içinde bırakılamayacak olan hava ile ilgilidir.
- Boru hattındaki hava nereden geliyor?
- Boru hattı su doldurmadan önce hava ile doldurulmuştur.
- Suda% 2 çözünmüş hava vardır, bu da sıcaklık değişimi veya basınç düşüşü ile buharlaşabilir.
- Her pompa belirli bir miktarda hava emer.
- Yanlış kurulumlar.
Problemler
- Kauçuk kaplı küre şamandıra tasarımlarında küre deformasyonu ve kauçuk hasarına bağlı kaçaklar en sık karşılaşılan şikayetlerdir.
- Bazı tasarımlarda, kapanma sırasında kürenin büyük orifise sıkışması nedeniyle vantuz görevini yerine getiremez.
- En büyük problem, tüm boru hattı hava kütlesi serbest bırakılmadan önce, dinamik (erken) kapanma denilen, kapanma problemleridir.
- Hava tahliyesi sırasında, aerodinamik yasalara tabi olan flotörün belli bir hava debisinden sonra yerinde tutunması mümkün olamamakta ve emilerek büyük orifisi kapatmaktadır.
Havanın Etkileri
- Boru hattındaki hava, doldurulmuş su bölümünü daraltır ve işletme maliyetini arttırır.
- Bazen sıkışan hava, pompanın yapısına bağlı olarak tüm akışı dur- durabilir.
- Tepe noktada sıkışan hava aniden hareket eder. Bu boru hattında türbülans ve titreşim yaratır.
- Korozyon oranı hızlanır.
- Hatalı debimetre ölçümlerine neden olur.
- Kontrol vanalarının çalışmasını etkiler.
- Bazı durumlarda, sıkışan hava, borunun patlamasına neden olacak etki yaratır.